تجربیات

سلام...تجربیات یک دانشجوی پزشکی(که خودم باشم!) از کنکورش را اینجا میخوانید. امیدوارم مفید باشد :-)

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست یازدهم: دینی

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۲ ب.ظ

خوشبختانه یا متاسفانه دینی از درس هاییست که به راحتی میتوان در آن درصد بالایی کسب کرد..

البته دوسال است که سوال ها را در سطح ساده ای طرح میکنن و این احتمال قوی را در نظر داشته باشید که در کنکور 96 طراح بخواهد دگردیسی کند و سوالاتی دشوار طرح کند و شما باید جوری دینی بخوانید که در هر صورت درصدی کمتر از 75 کسب نکنید. موارد زیر را درنظر بگیرید:

1)من اگر بخواهم یک راه مطمئن در پیش بگیرم میروم کتاب خط ویژه گاج را میخرم و روزی 20 دقیقه یک درسش را میخوانم... تا کنکور 300 روز وقت است و 42 درس دینی داریم اگر روزی یک درس بخوانم میشود 7دور که عالیست...خودم را درگیر کتاب های 500 صفحه ای نمیکنم که بی دلیل وقتم را بگیرد و نتیجه نهایی یکی باشد..البته خط ویژه بعضی از درس هارا بیش از حد خلاصه کرده است که برای آن درس ها مطالعه متن کتاب درسی را بسیار توصیه میکنم. مثل درس 7 دینی پیش(توبه)...ولی در کل خط ویژه را کتاب بسیار خوبی میدانم...

2)وقتی آیات را میخوانید حتما کلید واژه هایی را در ذهن بسپارید..مثلا یکی از جاخالی های سوال میپرسد:"سرانجام کافران مشمول سنت الهی املاء چیست؟" و شما باید در گزینه ها دنبال عبارت:"و لهم عذاب مهین" بگردید(قسمت انتهایی آیه ای که مربوط به سنت املا است) یا مثلا میپرسد استواری تدبیر خداوند(ان کیدی متین) مرهون کدام سنت الهی است و شما باید در گزینه ها دنبال سنت استدراج بگردید(سنستدرجهم من حیث لایعلمون) یا مثلا میگوید:"عمل به دستور قرآنی برخاسته از آیه ای که خداوند در آن مومنان را سرپرست یکدیگر معرفی میکند(منظورش:والمومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض) کدام وعده حق الهی را به دنبال خود می آورد؟" و شما باید در گزینه ها دنبال"اولئک سیرحمهم الله" بگردید(درس 14دینی دوم)

منظورم این است به آیات توجه ویژه کنید و حتی اگر میتوانید آیات را حفظ کنید...و توانایی این را داشته باشید یک قسمت آیه را ببینید و کل آیه را بخوانید.

3)پس از اینکه چندبار خط ویژه را خواندید و تست های کنکورش را هم زدید.نوبت به زدن تست های سطح بالاست..اصلا از غلط زدن تست های ریز و دقیق در مسیر مطالعه تان نترسید..طراح سوالات گزینه 2 سوالات دینی خیلی سختی طرح میکند. همچنین کتاب"آزمون دینی خیلی سبز" هم سوالات سطح بالایی دارد..این قسمت, قسمت حساسی است سوالاتی که غلط میزنید را کامل بررسی کنید با کتاب تطبیق دهید و نکته اش را در گوشه های خط ویژه بنویسید.

4)اگر نتیجه نگرفتید معلوم میشود پیوستگی دقیق در روزی 20 دقیقه دینی خواندن ندارید!!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۳
سیب سبز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی