تجربیات

سلام...تجربیات یک دانشجوی پزشکی(که خودم باشم!) از کنکورش را اینجا میخوانید. امیدوارم مفید باشد :-)

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست هفتم: فیزیک

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۴ ب.ظ
فیزیک:
فیزیک هم مثل ریاضی است و همان چهار مرحله 1.یادگیری 2.تمرین 3.تسلط 4.مرور را باید انجام دهیم ولی خبر بد این است که حجم کتاب های فیزیک بیشتر از ریاضی است است و باید با برنامه پیش برویم:
نکته از این قرار است که الان کتاب های خوب فیزیک کنکور(نقره ای گاج و خیلی سبز) هر دو چهار جلدی اند: دوجلد(سوال+پاسخنامه ودرسنامه) پایه و دو جلد( سوال+پاسخنامه ودرسنامه) پیش.
من خودم نقره ای گاج زدم ولی خیلی سبز هم خیلی خوبه  هر کدام را انتخاب کردید برای این که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید این روش را دنبال کنید: هر دو این کتاب ها تست هارا در دو سطح طبقه بندی کرده اند که سطح اول دارای تست های آبکی و تکراری بسیاری است(حداقل گاج که من زدم اینجوری بود) که قرار نیست برای ما درصد خوبی بسازد. برای همین ما پس از خواندن درسنامه(مرحله یادگیری) که می آییم سراغ زدن تست های تمرینی(مرحله 2) باید از تست های سطح اول فقط آنهایی را که خود کتاب علامت گذاری کرده(گاج بهشان میگفت تست های ستاره دار!) حل کنیم ودر عوض تمام تست های سطح 2 را  که سخت تر هستند حل میکنیم تا به آمادگی مطلوب برسیم.
پس ازاین کار بقییه کار ها مثل همان ریاضی هست: برای تسلط(مرحله 3) آزمون های زمان دار میزنیم و برای مرور تست های غلطمان را حل میکنیم و الی الآخر... پست مربوط به ریاضی را دوباره بخونید!!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
سیب سبز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی