تجربیات

سلام...تجربیات یک دانشجوی پزشکی(که خودم باشم!) از کنکورش را اینجا میخوانید. امیدوارم مفید باشد :-)

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست دهم: زبان

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰ ب.ظ
سلام. خب من انتخاب رشتم تموم شد و میتونم درباره 4 تا درس عمومی هم بنویسم:
از زبان شروع میکنم: زبان درس جالبیه  تا یه درصدی رو راحت میشه آورد و از یه درصد به بعد کار خیلی زیادی لازم داره: زبان 4 بخش داره:
1) 4تا سوال گرامر
2) 8تا سوال واژگان
3)5تا سوال کلوزتست
4)8تا سوال ریدینگ از 2 متن
به ترتیب:
1)گرامر کنکور مبحث نسبتا ساده ایه ولی مثل قواعد عربی زود به زود یادتون میره به نظر من گرامر را درس به درس بخوانید ولی مرور های منظم فراموش نشود مثلا گرامر درس جدید را که خواندید بازگردید و چند تست از گرامر درس های قبلی بزنید..البته گرامر بعضی از در ها باهم مرتبط است که بهتر است باهم بخوانید مثلا درس هایی که درباره کلمات ربط اند بهتر است باهم مطالعه شوند. سعی کنید گرامر را بفهمید صرفا نکته حفظ نکنید اگر فلانو دیدی بهمانو بزن همیشه جواب نمیدهد...
2)برای موفقیت در تست های واژگان صرفا حمل کردن کتابچه جیبی که لغات را با معنی نوشته و حفظ کردن معنی آن ها جواب نمیدهد...باید کاربرد هر واژه را در معانی مختلف در جمله های مختلف ببینید و به کار ببرید کتاب زبان مبتکران تالیف شهاب اناری کتابچه ی همراهش لغات را در چند جمله به کار برده است که خیلی کمک کننده است...پس از مطالعه اولیه لغات و آشنا شدن اولیه با لغات نوبت به ایجاد تسلط با تست زدن میشود..تمرین کنید جملات را سریع بخوانید و معنایشان را به همان صورت انگلیسی بفهمید و جواب را انتخاب کنید به هیچ وجه سعی نکنید جمله هارا به فارسی ترجمه کنید هم وقت را تلف میکنید و گاهی هم در تله خواهید افتاد مثلا از این هشت سوال آخریش(سوال شماره 87) از اصطلاحات زبان انگلیسی طرح میشود که ترجمه اصلا برایش جواب نمیدهد و گاهی هم با ترجمه صاف گزینه اشتباه را انتخاب میکنید! (=> رجوع کنید به سوال 87کنکور  تجربی95 که درباره اصطلاح آزمون دادن بود که میشود take exam ولی ملت فارسی ترجمه کردند و give exam رو انتخاب کردند:خدا بیامرزتشان!)
3)کلوز تست 5تا سوال تاره که تا چندسال پیش میگفتند 4تا سوال لغت با یکی گرامر میاد ولی تجربی 95 ثابت کرد هیچ قانونی وجود نداره و 3تا گرامر و 2تا لغت اومد..کلوز نقطه اشتراک همه بخش های زبان انگلیسیه: هم درک مطلب هم دانش واژگان و هم دانش گرامر.البته اگر تمرین کنید میتونید به تعداد قابل قبولی از سوالاتش جواب بدید ولی هیچ وقت وسواس نداشته باشید که پنج تاییشو بزنید..آخه گاهی سوالی میدهند که اصولا در زبان دبیرستان بحث نمیشود مثل یکی از سوالات کلوز تجربی 94)...جواب دادن به کلوز و ریدینگ راه و روش داره مثلا برای کلوز باید همیشه جمله را تا آخر خواند و نباید روی جای خالی توقف کرد و گاهی حتی باید یک سوال را نزده گذاشت و تا اتنهای ریدینگ خواند و اطلاعات بیشتری به دست آورد و برگشت به آن سوال جواب داد.
4)ریدینگ همان چیزی است که خفن ها در آن رقابت دارند...چون زمان محدود است و اغلب بچه ها سوالات را به ترتیب دفترچه جواب میدهند زبان درس آخرشان است و گاهی وقت نمیکنند به سوالات ریدینگ جواب بدهند...البته من دفترچه عمومی را از انتها پاسخ میدادم و در نتیجه زبان درس اولم بود. همان طور که گفتم ریدینگ هم راهو روش داره خیلی از بچه ها وقتی شروع میکنن به خوندن یه متن و به اولین لغتی میرسن که معنیشو بلد نیستن کامل ناامید میشن دیگه ادامه نمیدن.. در صورتی برای ریدینگ فقط باید موضوع کلی متن را دنبال کرد البته استراتژی های دیگری هم هست که هر نوع سوال را باید چگونه پاسخ داد ولی قدم اول این است که پس از خواندن صورت سوال ها متن را باسرعت بخوانید و به همان زبان انگلیسی "درک کنید" نگفتم ترجمه کنید همین که کلیت موضوع را درک کنید کافیست...به نظرم بهتر است کتابی برای ردینگ تهیه کنید و پس از یاد گرفتن این روش ها حسابی تمرین کنید هرچه بیشتر متن بزنید ورزیده تر میشوید: من کتاب "پت و متن خیلی سبز" را پیشنهاد میکنم...البته خیلی سبز قسمت آموزش کتابش را رایگان آپلود کرده که من دیدم خیلی خوشم آمد شما هم دانلود کنید و بخوانید اگر کفایت نکرد بگویید اگر بیشتر توضیح دهم..
فعلا برم چایی بخورم..
++راستی اگر خیلی خفن هستید و وقت دارید میتوانید هفته ای یکی از درس های 504 را بخوانید و از دایره وایژگان گسترده تان در تمام بخش های زبان لذت ببرید...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۲
سیب سبز

نظرات  (۷)

۰۲ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۵۳ محمد آذرکار
موفق باشید.
پاسخ:
سلامت باشید :)
سلام!من پستاتونو خوندم خیلی مفید و خوب بودن! فقط من پارسال با الگو زیست میخوندم غلط هایی داشت ولی زیاد نبود ینی شاید من پیدا نکردم!ولی تست هاش قوی و خوب بود!الان شما گفتین بده... بنظرتون من آی کیو بخونم بهتره؟!تستای کدوم بهتره؟ بعد یه سوال دیگه:من تو تابستون فعلا میخوام به متن کتاب مسلط بشم و از گاج نقره ای تست میزنم تستاش آسونه ولی من فقط برای تسلط رو متن کتاب میزنم!بنظرتون کار درستیه یا از الان با یه کتاب قوی کار کنم؟؟
پاسخ:
فقط کتاب زیست دوم دبیرستان الگو تست های قوی ای داشت ولی هر چهارکتابش غلط های زیادی داشتن...برای درسی مثل زیست حتی یک غلط هم زیاده... تضاد های به وجودآمده و تحلیل و فکر کردن درباره اونا وقت و انرژی زیادی از فرد میگیره.از این نظر من کتابای ویرایش شده خیلی سبز رو بهترین کتابای زیست میدونم و هرچی تلاش کردم غلط علمی توش ندیدم...هرچند سطح تست های آی کیو یک سروگردن بالاتر از تمام کتابای بازاره..
درباره سوالتون که گفتید میخواهید تو تابستان روی متن کتاب مسلط بشید باید بگم که شما تا انتهای سال باید روی متن کتاب کار کنید نمیشود یک ماه ورداشت متن هارا خواند و با تست های نسبتا ساده گاج میکرو به این تصور رسید که خب متن هارا بلدم و حالا نیاز است کار دیگری بکنم مثلا فقط تست بزنم یا هرکار دیگری به جز تقویت تسلط بر متن کتاب...من در پست زیست هم گفتم که از همین حالا در کنار کتاب درسی از یک منبع تستی قوی به صوت آموزشی تست بزنید...یعنی پس از مطالعه کتاب درسی از تست های سطح بالا را بدون اینکه درست یا غلط بودنش برایتان مهم باشد حل کنید و تک تک گزینه هارا بررسی کنید و سعی کنید تست را دقیقا با متن کتاب تطبیق دهید..و این فرآیند باید نزدیک های کنکور ادامه دار باشد
بله من منظورم این نیستش که دیگه کتاب درسی رو مطالعه نمیکنم اصلا چنین چیزی ک امکان پذیر نیست!من قلمچی میرم و چون چن تا آزمون نرفتم الان عقبم و اگه بخوام با کتابهای قوی کار کنم نمیتونم آزمون هام رو جمع کنم!ولی این منظورم نیست که بخوام درس ها رو سرسری بخونم!منظورم اینه که اول با کتاب ساده تر شروع کنم و بعد ک کمی مسلط شدم به کتابهای قوی تر فک کنم چون من اول کاری اطلاعات زیادی ندارم...راستش من اصلا با زیست خیلی سبز جور نیستم زیاد خوشم نمیاد از شیوه بیانش پس به همون آی کیو بیشتر فکر میکنم... ممنون بابت راهنمایی!
پاسخ:
آزمون های تابستان قلمچی را رها کنید از همین حالا بودجه بندی آزمون 27 مهر به بعد رو شروع به خوندن کنید و تا میتونید جلو بیوفتید.
درباره کتاب هم آی کیو اینقد سنگینه که اگه بخواید وسط سال سراغش برید وقت کم میارید... من ودم از همین حالا شروع میکردم...بازم هرجور میدونید..
راستش من امسال کنکوری بودم و الان میخوام پشت کنکور بمونم... درباره ی برنامه ای ک تو این یک ماه باهاش درس بخونم خودمم خیلی گیجم درثانی مشاور هم اصلا نمیخوام چون اگه الان پشت کنکورم از برنامه قوی و منسجم!!!مشاور پارسالمه... اسم مشاور میاد یاد تمام بلاهایی میوفتم ک یه فرد فاقد صلاحیت مشاوره باهاش بدبختم کرد! و اینکه ک تصمیم گرفتم با قلمچی پیش برم... بنظر شما این خوب نیست که من تا9مهر درسهای سوم و بخشی از دوم رو بخونم؟!!یااگه نظرتون رو آزمون مهر به بعد قلمچی هست میشه فوایدش رو بگین؟!البته من نگران درسهای پیش هم هستم چون اصلا خوب نخوندمشون و کلا مدرسه نمیرفتم و امتحانای پیشم رو هم فقط برای پاس شدن میخوندم...
پاسخ:
من هم کلا با مشاور مخالفم....
درباره برنامه هم: مشکل این است که این یک ماه قرار نیست بتوانید مثلا سوم یا دوم  را کامل بخوانید که به دردتان بخورد ولی وقتی از حالا طبق برنامه 27 مهر به بعد درس بخوانید و چون 2 ماه وقته هم اولین آزمون را دقیق میخوانید و همین اول سال با تراز بالا شروع میکنید و روحیه میگیرید و هم باید جلو تر برید و تو این دو ماه  چند آزمون پیش بروید که هم بتوانید تراز بالایتان را حفظ کنید وهم وقت داشته باشید مباحثی که مشکل دارید را کار کنید و هم.... اگر متقاعد نشدید بگویید ادامه بدهم!؟
۰۲ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۴۷ یاسمین زهرا غریب
زبان واقعا سخته.اصلا میترسم نزدیکش برم
پاسخ:
نترسید...همه درس هایی که فکر میکنیم نمیشه توش نتیجه گرفت دو هفته که روزی یک ساعت خواندیمشان میشوند نقاط قوتمان...
بله الان دارم متقاعد میشم حرفتون کاملا درسته... بعد مثلا من با این روش پیش رفتم توی آزمون های مهر به بعدم تداوم داشته باشه؟!ینی آزمون27مهر که دادم برای آزمون بعدی فقط مباحث اونو بخونم یا ادامه پیشرویی رو بدم که از الان شروع میکنم؟!
پاسخ:
ن پیشروی کنید هر چه از برنامه آزمون جلو تر باشید بهتر است...فقط مرور یادتان نرود...حتی میتوانید چند روز قبل از آزمون را برای یادآوری و مرور مباحث آزمون اختصاص دهید.
سلام من همین امروز کتاب "نترسیم از متن" رو برای ریدینگ زبان خریدم اما زبان خوندن من فقط درساعتهای استراحتم برای مرور انجام میشه جون دیپلم زبان دارم و خیلی فراتر از کتابهای دبیرستان زبان بلدم...لغات ۵۰۴ هم قبلا خیلی از درسهاشو خوندم اما الان دوماه هست از اول شروع کردم
بنابراین فکر میکنید لازمه که زبان رو به صورت مبتدی بخونم؟؟
پاسخ:
کتاب های آقای کیاسالار هم خیلی خوب اند..هر کتابی دارید همان را استفاده کنید..
اگر زبانتان خوب است معلوم است که نیازی به وقت تلف کردن ندارید...به عنوان یک معیار سوالات 25 تایی کنکور های قبل را بزنید هر وقت در 15 دقیقه درصدتان بالای 90 شد یعنی عالی هستید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی