تجربیات

سلام...تجربیات یک دانشجوی پزشکی(که خودم باشم!) از کنکورش را اینجا میخوانید. امیدوارم مفید باشد :-)

دنبال کنندگان ۸ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست ششم:ریاضی

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۵۱ ب.ظ
اول از ریاضی شروع میکنیم:
خدارو شکر ریاضی جزو درسای اختصاصی ای هست که خیلی خوب میشه توش جواب گرفت منظورم اینه اگه درست بخونیدش حتما درصد خوبی هم خواهید آورد.
+)هدف ما برای ریاضی حداقل درصد 70 هست یعنی حدقل باید از 30 تا سوال 21 درست بزنیم که اصلا چیز دور از دسترسی نیست. خیلی ها بخش هایی را حذف میکنند و نمیخوانند که به نظر من کار بسیار نادرستی است. همه مباحث را بخوانید حتی هندسه و مقاطع مخروطی.
+)استراتزی کلی ما برای همه درس ها این 4مرحله است:_یادگیری_تمرین_تسلط_مرور
هر کدام از این کلمه ها که نباشند چرخه ما ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد حالا این چهار کلمه را برای ریاضی اینطور تعریف میکنیم:
1)کلا برای ریاضی با کتاب "ریاضیات تجربی خیلی سبز تالیف سروش موئینی" جلو خواهیم رفت. اگر کسی کتاب دیگری بهتان پیشنهاد داد از طرف من جفت پا برید توی صورتش!! برای "یادگیری" درسنامه این کتاب را میخوانیم خیلی روون توضیح داده بعید است مشکلی در این قسمت داشته باشید.
2)برای "تمرین" باید حتما حتما تمام تست های هر بخش حتی تکمیلی هارا را بدون زمان گرفتن زد یادتان باشد خودتان با دست خودتان سوال هارا تا آخر حل کنید و تا جواب نهایی را به دست نیاوردید ادامه دهید. در این بخش سوال هایی که نتوانستیم حل کنیم وسوال هایی که غلط زدیم را علامت گذاری میکنیم که بعدا دوباره حل کنیم.
3)منظور من از "تسلط" به دست آوردن توانایی تست زدن زمان دار یا همان مطابق با آزمون است که برای این کار باید از از قسمت مطالعه شده تست هایی را به صورت مجموعه ای به صورت زمان دار بزنیم...منابع ما میتواند کتاب های آزمونی مثل کتاب  آزمون ریاضی تجربی خیلی سبز باشد البته نشر الگو هم یک اینجور کتابی دارد(موج آزمون ریاضی تجربی) که حجمش خیلی زیاد است(400صفحه)و فکر میکنم نزده باقی میماند و همان خیلی سبز بهتره.علاوه بر این میتوان از سوال های آزمون های موسسات مثل قلمچی و گاج هم استفاده کرد..راستش این قسمت "تسلط" فوت کوزه گری کنکور دادنه! مثلا خیلی ها پس از همان تمرین(زدن تست ها بدون زمان گرفتن) کار رو رها میکنن که اشتباهه. باید حتما کار ادامه پیدا کنه.
4)"مرور" قسمتیه که باعث تفاوت بین افرادی میشه که مرحله تسلط رو درست انجام دادن... برای مرور  موفق باید از همان اول به فکر بود...پس از مرحله "تمرین"(مرحله دوم) برگردید به درسنامه فصل و نکات حفظی و مهمش را در یک نصف برگه خلاصه کنید و بچسانید صفحه اول فصل که هنگام مرور سرعتتان بالا بروداین یادتان باشد بلافاصله پس از خواندن درسنامه نباید اقدام به خلاصه نویسی کنید چون همه چی هنوز براتون جدیده ومیخواید همه رو دوباره بنویسید! در مرحله مرور باید برگردید و تست های علامت دارتان را دوباره حل کنید. آن مجموعه سوال هارا که برای تسلط به صورت زمان دار حل میکردیم یادتان هست؟ برای مرور هم میتوان این کار را کرد.
خلاصه این که نباید کار را عقب انداخت باید درس هارا بخش بخش تا حد عالی خواند و تست زد...زمان مرور کی هست؟ هروقت از خودتان پرسیدید: آیا هنوز تسلط خودم را بر بخشی ک فلان موقع خوانده ام حفظ کرده ام؟ و هنگام پاسخ دلتان لرزید دقیقا زمانیست که باید مرور کرد.
5) این که پشت سر هم درس هارا بخوانیم و مرور نکنیم و با خود بگوییم ماه آخر وقتی همه درس هارا تمام کردم برمیگردم و مرور میکنم دقیقا همان چیزیست که باعث میشود رقم های رتبه مان نجومی شود!! یادتان باشد باید جوری درس هارا مرور کنید که همیشه آن چیز هایی را که خوانده اید در یادتان باشد... از روز اولی که شروع به درس خواندن کردید هرشب که میخواهید بخوابید این سوال را از خودتان بپرسید: آیا اگر فردا صبح از آن چیز هایی که تا حالا خوانده ام کنکور داشته باشم مبحثی هست که فراموش کرده باشم؟ اگر چیزی بود حتما قبل از مطالعه مطلب جدید به آن مبحث را مرور کنید.
6) این هم آخرین نکته برای ریاضی که در واقع نقشه کلی راه است: این کتابی(ریاضی جامع خیلی سبز) که گفتم باید نهایتا تا وسطای اردیبهشت کامل خوانده شده باشد و همه تست هایش حل شده باشد... از آن زمان به بعد تست های جامع 30 تایی را مطابق زمان کنکور حل میکنیم و پس از بررسی اگر قسمتی بود که نیاز به مرور داشت دوباره مرور میکنیم.. از همین حالا باید لیستی برای فورمول های ریاضی آماده کنید و هر وقت دیدید دارد فورمول ها یادتان میرود از حفظ از روی لیستتان بنویسید!
 اگر این کار هارا بکنبد درصد بسیار بالایی در ریاضی به دست خواهید آورد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۷
سیب سبز

نظرات  (۱۰)

۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۵۲ یاسمین زهرا غریب
ممنونم از راهنمایی هاتون خیلی کامل و خوب توضیح میدین.
چندتا سوال داشتم؟؟؟
تو دوران تسلط :من پایه ریاضی خوبی ندارم و میخوام تست های زماندار بزنم.مطمعنا سرعت بالایی ندارم.
چطور سرعتمو بالا ببرم؟
پاسخ:
ممنون.
تو دوران تمرین وقتی از یک فصل 200تا تست رو بدون زمان و به شیوه ی آموزشی حل کردید توانایی زماندار زدن تست رو به دست خواهید آورد.
برای قوی کردن پایه ریاضی هم اول از همه بخش "مقدمات" در انتهای کتاب خیلی سبز را بخوانید..شاید چند بار حتی.
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۲۷ یاسمین زهرا غریب
چشم حتما میخونم .ممنونم از راهنمایی هاتون.
اجرا کردم و باز برام سوالی پیش اومد میشه ازتون سوال بپرسم؟
پاسخ:
درخدمتم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۰ یاسمین زهرا غریب
میشه همون سوالای خیلی سبز رو از خودمون ازمون زماندار بگیریم؟؟؟/
منطورم دوره ی تسلطه.
یعنی یکبار موقع یاد گیری و یکبار موقع ازمون.
اخه برام امکانش نیست که بخوام کتاب ازمون بگیرم.

پاسخ:
بله میشود: مثلا تست های ضریب 5 را زماندار بزنید.
۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۱۷ یاسمین زهرا غریب
ممنونم.
اگه برگردید به تابستون سال قبل کدوم کارارو انجام نمیدید؟کدوم کارارو انجام میدید؟
پاسخ:
اگه بر میگشتم 4 شهریور پارسال ور میداشتم از برنامه آزمون 27 مهر به بعد رو میخوندم و جلو میوفتادم.
البته من پارسال از 17 شهریور به بعد همین کارو کردم...
ولی اگه به اول تیر برمیگشتم یه کار دیگه میکردم که چون الآن دوماه گذشته دیگه بهش فکر نکنید..

۰۴ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۳۸ یاسمین زهرا غریب
چطور اشفتگی برنامه رو جمع جور میکردید؟
چطور از برنامه جلوتر باشی و ازمون بدی.چطور مدیریت میکردید؟
پاسخ:
همین دیگه. میگویم از حالا شروع کنید مطابق برنامه آزمون درس بخوانید که از آشفتگی بیرون بیایید.
جلوتر بودن از برنامه آزمون یعنی پس از این که آزمون اول را در حد تسلط کار کردیم ادامه بدهیم و آزمون دوم را هم بخوانیم ولی چند روز قبل از تاریخ آزمون اول پیشروی را متوقف کنیم و مباحث آزمون اول را مرور کنیم تا با همان تسلط آزمون اول را بدهیم و همچنین از بقیه جلوتر باشیم تا بتوانیم محکم خواندنمان را در آزمون های بعد هم تکرار کنیم...
۰۵ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۲۷ یاسمین زهرا غریب
اههههههههههههههان متوجه شدم.ممنونم
پاسخ:
خواهش

۰۵ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۴۰ یاسمین زهرا غریب
ازمون قلم چی نمیتونم شرکت کنم اما میخوام ازمون هاشو مرحله مرحله از خودم بگیرم.
به نظرتون چطور برنامه بریزم؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام..عذرخواهی بابت تاخیر در پاسخویی..
هرچند شرکت در یک آزمون را بسیار مفید میدانم ولی به هر حال اگه شرایطش را ندارید:
برنامه آزمونشان را از سایتشان دانلود کنید و جوری درس بخوانید که انگار قرار است آزمون بدهید فقط آزمون هایشان را از اینترنت بگیرید و دو هفته ای یکبار از خودتان بگیرید همچنین آزمون های گاج را هم باید از خودتان بگیرید.
۰۶ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۵۳ یاسمین زهرا غریب
زنده باشی.اشکالی نداره.
دلم میخواد اینطور برنامه بریزم.نطرتون را واقعی میخوام.اگه خوبه بگید خوبه.
اولین ازمون قلمچی 24مهر بود 2 هفته هم فرصت داشت که مطالعه بشه.
من از الان تا 2هفته قبل 24 مهر 6 هفته وقت دارم.
میخوام برای برنامه ازمون 3 هفته وقت بزارم (ساعت مطالعه و کیفیت کم نمیشه -فقط هدفم اینه فوق العاده کار کنم و با مرووووووور خیلی زیاد.طوری که صددر صد مطالب رو عالی بخونم و تثبیتش کنم.
طوری که وقتی دارم نیم سال اول رو تموم میکنم خیالم راحت باشه که هیچ مطلبی جا نمونده وهمه رو عالی بلدم--بعدش با خیال راحت نیم سال دومم رو شروع میکنم)
تا ازمون  نیم سال اول میشه 6 هفته.
بعد اونم با روال خود قلم چی پیش میرم و اگه تونستم خانوادمو راضی میکنم تا کانون ثبت نامم کنن
پاسخ:
زمانی را برای اتمام مباحث آزمون 24 مهر تعیین نکنید تنها هدفتان تسلط باشد شاید کمتر از سه هفته وقت بخواهد شاید بیشتر... ولی به هر حال زیادی هم وسواس به خرج ندهید..پیش روی هم خیلی مهم است.. سعی کنید همیشه با حفظ تسلط از برنامه آزمون جلوتر باشد..و در نهایت هم درس هارا زودتر خلاص کنید...قلمچی تا خرداد درس هارا کش میدهد ولی یک فرد موفق 15 فروردین درس هایش را تمام میکنید و کم کم آزمون های جامع اش را شروع میکند...
ممنونم
پاسخ:
خواهش
سلام.کتابایی که شما برای تسلط گفتین مگه  آزمون های جامع نیستن فقط؟؟پس فقط میشه زمانی که تموم کردیم کلا بزنیم نه فقط واسه یه مبحث.میشه توضیح بدین مبحثی چیکار کنیم برای تسلط؟؟ممنونم
پاسخ:
سلام. آزمون ریاضی خیلی سبز و موج آزمون ریاضی نشر الگو هردو آزمون های مبحثی دارند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی